loading...
اخبارورزشی و حواشي فوتبال ايران
محمد احمدی بازدید : 27 سه شنبه 09 مهر 1398 نظرات (0)

در حالي كه اگر نگاهي متفاوت به قضيه داشته باشيم بايد از همين حالا دعا كنيم كه در گروهمان حتماً قوي ترين تيم سيد ۱ و جام حضور داشته باشد. حتما مي پرسيد چرا؟ دليلش را در ادامه با مرور نقشه صعود از مرحله گروهي جام جهاني ۲۰۱۸ توضيح مي دهيم. با ما همراه باشيد.

 

 

مرور نقشه صعود از مرحله گروهي جام جهاني ۲۰۱۸

دراپ بال – اگر نگاهي فني و آماري به قضيه سختي حريفان هم گروه ايران در قرعه كشي گروه بندي جام جهاني ۲۰۱۸ داشته باشيم به اين نكته پي مي بريم كه شايد شانس برد ما مقابل هر يك از تيم هاي سيد ۱ در جام جهاني زير ۲۰ درصد باشد، پس در هر صورت چه ۱ بر صفر ببازيم چه ۳ بر صفر احتمالاً سه امتياز آن بازي را از دست خواهيم داد؛ حال براي صعود از مرحله گروهي دو راه داريم: ۱٫ بردن دو بازي باقيمانده يعني بردن تيم سيد ۲ و بردن تيم سيد ۴ هم گروه با ايران كه در اين صورت صعود ما به دور بعد مسجل شده و ۲٫ راه دوم نيز كسب يك برد و يك تساوي از دو بازي باقيمانده است كه صعودمان را به اما و اگر و احتمالا تفاضل گل خواهد كشاند . حال در اين بين نقش مثبت حضور قوي ترين تيم سيد يك در گروه ايران مشخص مي شود چرا كه قوي ترين تيم سيد ۱، با احتمال بسيار زياد هر سه بازي مرحله گروهي را با برد پشت سر خواهد گذاشت و در اين شرايط شانس سه تيم ديگر براي صعود برابر مي شود و عامل تعيين كننده در اين بين براي صعود، ميزان مقاومت تيم ها در برابر قوي ترين تيم گروه كه از سيد ۱ مي باشد به حساب مي آيد و در آن بازي بايد تنها به فكر حفظ دروازه و خراب نشدن تفاضل گل باشيم . درست مثل كاري كه كيروش قصد داشت مقابل در جام جهاني قبل انجام دهد ولي باخت ۳-۱ مقابل بوسني همه نقشه هاي او را خراب كرد.

ايران چطور و با چه شرايطي از مرحله گروهي جام جهاني صعود مي كرد

كيروش با استراتژي صعود به دور بعد، آرايش تيمش مقابل حريفان را تدارك ديده بود و در ديدار مقابل آرژانتين طوري بازي كرد كه در صورت باخت نيز با كمترين گل خورده اين اتفاق بيفتد كه افتاد؛ و در بازي نيجريه كه از بازيكنان سرشناس و قدرتمندي در آن دوره بهره مي برد نيز تنها به فكر يك تساوي بود كه به آن نيز دست يافت اما همه چيز در بازي سوم خراب شد و در كمال ناباوري در حالي كه ايران براي صعود نياز به برد مقابل بوسني داشت و بر روي كاغذ ضعيف ترين تيم گروه به حساب مي آيمد اما نتيجه را ۳ بر ۱ به حريف واگذار كرديم تا نيجريه به جاي ما به دور بعدي صعود كند. شايد برايتان جالب باشد كه بدانيد اگر ما در بازي مقابل بوسني با اختلاف دو گل بوسني را شكست مي داديم، اين ايران بود كه به دور بعدي صعود مي كرد چرا كه در آنصورت امتياز ايران به عدد ۴ مي رسيد و تفاضل گلش هم به ۱+ افزايش مي يافت و اين در حالي بود كه نيجريه با ۴ امتياز و تفاضل گل ۰ توانست به دور بعدي صعود كند …

 

كيروش استاد استراتژي هاي اين چنيني است و براي هر بازي با توجه به شرايط برنامه ريزي مي كند و در جام جهاني برزيل نيز بازي اول با نيجريه را ۰-۰ طبق برنامه ش تمام كرد؛ بازي دوم مقابل آرژانتين را نيز با تمام توان در فكر باخت حداقلي بود ولي در بازي سوم، بچه هاي تيم ملي با توجه به دو بازي خوبي كه مقابل نيجريه و آرژانتين انجام داده بودند، كمي بوسني را دست كم گرفتند و اسير ضد حملات برق آساي بوسنيايي ها شدند.

 

صعود از مرحله  گروهي با قوي ترين تيم جام!

گروهي در گرو هم

 

حال با تجربه اي كه از جام جهاني قبل كسب كرده ايم مي توانيم با هم گروه شدن با يكي از قدرتمندترين تيم هاي حاضر در جام كه در سيد ۱ قرار دارد، دوباره اين سناريو را تكرار كنيم . با اين تفاوت كه ما در جام جهاني قبل در سيد ۴ بوديم ولي در جام جهاني روسيه در سيد ۳ قرار داريم و از گزند تيم هاي سيد ۳ در امان هستيم. پس مي توان با اندكي شانس و با يك برد و يك تساوي نيز به دور بعد رقابت ها صعود كرد …

 

در حال حاضر به نظر مي رسد چهار تيم برزيل، آلمان، آرژانتين و فرانسه از بخت بيشتري براي راهيابي به فينال اين رقابت ها برخوردارند و بر روي كاغذ نيز اين ۴ تيم از بازيكنان قوي تري نسبت به ساير تيم ها بهره مي برند؛ پس براي صعود ايران از مرحله گروهي، دعا كنيم كه ايران با يكي از اين ۴ تيم هم گروه شود!

 

بهترين قرعه ايران در قرعه كشي گروه هاي جام جهاني ۲۰۱۸

به نوعي بهترين قرعه ممكن براي ايران شايد همگروهي با تيم هايي همچون برزيل، سوئيس، مراكش باشد.

 

ترتيب بازي ها؛ نكته كليدي براي صعود به دور بعدي جام جهاني ۲۰۱۸

 

يكي ديگر از نكات كليدي كه براي صعود از مرحله گروهي جام جهاني ۲۰۱۸ بايد به آن توجه كنيم اين است كه ترتيب بازي هاي ما چطور خواهد بود! چرا كه بازي هاي روز آخر به طور همزمان برگزار مي شود و اگر سخت ترين بازي ما يعني بازي با تيم سيد ۱ به روز آخر كشيده شود به نفع ما خواهد بود چرا كه در آن بازي تيم حريف (مثلا برزبل) صعودش را قطعي كرده و براي اجتناب از مصدوميت يا محروميت با احتياط بيشتري بازي مي كنند و شايد برخي نفرات اصلي آنها نيز در زمين نباشند و اينكه در هر صورت ما بر روي امتيازات اين بازي حساب نكرده بوديم و تنها براي مساوي و با علم به تفاضل گل تيم هاي رقيب براي صعود مي دانيم از اين بازي چه مي خواهيم. در اين شرايط ما بايد ۴ امتياز خود را از دو بازي قبلي كسب كرده باشيم كه پاي به اين رقابت بگذاريم. البته تحت شرايط خاصي با ۳ امتياز نيز احتمال صعود وجود دارد كه در اين سطح از جام جهاني بسيار بعيد است آن اتفاق رخ دهد ؛ در آنصورت هر سه تيم زيرين تيم اول سه امتياز دارند و تفاضل گل تعيين كننده مي شود.

 

در هر صورت اگر بازي اول ما با قوي ترين تيم گروه باشد، نتيجه اين بازي كه اتفاقا اولين بازي ما در جام آن هم با قوي ترين تيم گروه كه مدعي قهرماني جام هم هست، استرس زيادي نيز به بازيكنان وارد مي كند، بسيار مهم است و از نتيجه اين بازي تقريباً نقشه راه براي بقيه تيم ها روشن مي شود  كه چگونه با قوي ترين تيم گروه بازي كنند و اين براي ما مورد خوبي تلقي نمي شود.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 2
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 1
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 2
  • بازدید ماه : 26
  • بازدید سال : 196
  • بازدید کلی : 257